BESTELINFORMATIE

BESTELLEN BIJ MONA: HET BESTELPROCES

Leg het artikel dat u wilt bestellen in de winkelmand.
 
Klik op ‘verder winkelen’ als u nog meer artikelen wilt bestellen of ga ‘naar uw winkelmand’ om de bestelling af te ronden.
 
In uw winkelmand ziet u een overzicht van alle artikelen. U kunt de maat of het aantal  artikelen wijzigen of artikelen uit uw winkelmand verwijderen.  
 
Klik op ‘naar betalen’ om naar de pagina te gaan waar u zich als nieuwe of bestaande klant kunt aanmelden. Als u al klant bij Mona bent kunt u inloggen met uw e-mailadres en uw wachtwoord. Uw gegevens verschijnen dan automatisch.    
Als u voor de eerste keer bij Mona bestelt, kunt u ervoor kiezen als nieuwe klant te bestellen door een account aan te maken of u kunt kiezen om te bestellen zonder een account aan te maken. Als u voor de laatste optie kiest, dan hebben wij bij een volgende bestelling opnieuw uw gegevens nodig.
 
Bij de volgende stap geeft u op de pagina ‘klantgegevens’ aan waar wij uw bestelling moeten bezorgen, en of wij dit, indien van toepassing, binnen 24 uur moeten doen. Tevens kunt u aangeven of u al dan niet deelleveringen wilt ontvangen. Als u een kortingscode heeft kunt u die hier invoeren.
 
Hierna kiest u op de pagina ‘betaalwijze’ hoe u wilt betalen: per acceptgiro, via ideal, creditcard, paypal, onder rembours of in maandtermijnen.
 

Op de pagina ‘Controleer en koop’ ziet u vervolgens een compleet overzicht van uw bestelling. Hier kunt u uw gegevens, het factuur- en afleveradres en de betaal- en bezorgwijze controleren en desgewenst aanpassen. Voordat u tot koop overgaat, kunt u de algemene voorwaarden en het herroepingsrecht via de respectievelijke links nalezen. U plaatst uw bestelling door te klikken  op de knop ‘nu kopen’. U gaat hiermee akkoord met de algemene voorwaarden en het herroepingsrecht. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een bestelbevestiging per e-mail met alle gegevens van uw bestelling, garantiebepaling en informatie over het herroepingsrecht, inclusief het herroepingsformulier.   
   

PRIJZEN EN VERZENDKOSTEN

De prijzen zijn inclusief btw. De prijzen ten tijde van de bestelling zijn van toepassing. De verzendkosten bedragen € 5,95, onafhankelijk van de bestelwaarde.

LEVERINGSINFORMATIE

Levering op uw huisadres

Als u voor levering op uw huisadres heeft gekozen, wordt uw bestelling bij u thuis afgeleverd. Met een zendingsnummer kunt u uw bestelling volgen. Dit nummer ontvangt u per e-mail zodra de bestelling aan u verstuurd is. In totaal wordt het pakket vier keer aangeboden op het door u gekozen adres.

Als u niet thuis bent voor ontvangst, kan de bezorger ervoor kiezen uw bestelling bij de buren af te leveren. U krijgt dan een kaart in de bus met daarop het adres waar het pakket is afgegeven. Mochten de buren op dat moment ook niet thuis zijn, of heeft u aangegeven dat u niet wilt dat uw pakket bij buren bezorgd wordt, dan is op de kaart af te lezen wanneer de bezorger weer langskomt. Op de kaart staat ook een bezorgcode. Met deze code kunt u op www.dhlparcel.nl zelf aangeven wanneer u het pakket opnieuw bezorgd wilt hebben. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

De bezorgkosten voor levering op het door u gekozen adres bedragen € 5,95. Uw pakje is tevens verzekerd tegen beschadiging en verlies. Per bestelling betaalt u slechts eenmaal verzendkosten ongeacht het aantal bestelde artikelen of eventuele nazendingen.

Levering via een DHL Parcelshop

U kunt er ook voor kiezen uw bestelling bij een DHL Parcelshop op te halen. Handig als u vaak niet thuis bent. U kiest zelf bij welke DHL Parcelshop u uw bestelling af wilt halen. De ruime openingstijden van DHL Parcelshops maken het mogelijk dat u op een tijd die u het beste schikt uw pakketje kunt afhalen. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Zodra uw pakketje bij een DHL Parcelshop binnen is, ontvangt u een bericht via e-mail, sms of telefoon. Als u uw pakketje nog niet heeft opgehaald, ontvangt u na 2 dagen een herinnering. Na 5 dagen ontvangt u nogmaals een herinnering. Als u na 7 dagen uw pakketje nog niet heeft opgehaald, wordt het teruggestuurd.

Uiteraard kunt u uw pakketje ook via een DHL Parcelshop terugsturen. Op het retouretiket staat de dichtstbijzijnde DHL Parcelshop vermeld. Daarnaast kunt u altijd even op www.dhlparcel.nl kijken voor een afleverpunt bij u in de buurt.

BESCHIKBAARHEID EN LEVERTIJD

Informatie over de beschikbaarheid van de artikelen vindt u op de artikelpagina. Nadat u een artikel aan uw winkelmandje heeft toegevoegd, wordt de actuele levertijd van het artikel aangegeven.
 

 

24-UURSSERVICE

Wilt u uw nieuwe kleding morgen al kunnen dragen? Dat is nu mogelijk! Alle direct leverbare artikelen waar in de artikelbeschrijving het 24-uursservicelogo bij staat, kunt u extra snel laten bezorgen. Kies hiervoor tijdens het bestelproces bij stap 1 'Uw klantgegevens' de optie '24-uursservice'.

Let op: voor deze service wordt een toeslag van € 7,95 bovenop de standaard verzendkosten berekend. Ook als u gebruikmaakt van uw retourrecht wordt de toeslag in rekening gebracht.

Hieronder ziet u precies hoe het werkt:

 

 

U bestelt U ontvangt uw bestelling
Maandag voor 12.00 uur Dinsdag
Maandag na 12.00 uur Woensdag
Dinsdag voor 12.00 uur Woensdag
Dinsdag na 12.00 uur Donderdag
Woensdag voor 12.00 uur Donderdag
Woensdag na 12.00 uur Vrijdag
Donderdag voor 12.00 uur Vrijdag
Donderdag na 12.00 uur Zaterdag
Vrijdag voor 12.00 uur Zaterdag
Vrijdag na 12.00 uur, zaterdag of zondag Dinsdag



Bestelt u op feestdagen, dan heeft u uw bestelling binnen twee werkdagen in huis (uitzonderingen mogelijk i.v.m. feestdagen in het land waar de artikelen vandaan komen).

BETAALWIJZE

Nieuwe BKR-richtlijn

Wij wijzen u graag op het volgende:
Vanaf 1 december 2016 worden alle kredieten geregistreerd die langer dan 1 maand meer dan € 250,- bedragen. Voor meer informatie verwijzen u naar de website van het Bureau Kredietregistratie te Tiel (www.bkr.nl).
Als uw Mona-krediet bij het BKR is geregistreerd, wordt deze registratie weer ongedaan gemaakt nadat uw saldo is afgelost.

Betalen bij Mona

Bij Mona kunt u kiezen hoe u wilt betalen. U kunt contant en dus alles in één keer betalen. Maar u kunt ook kiezen voor gespreide betaling en iedere maand een bepaald bedrag overmaken.

Gespreid betalen: hoe gaat dat?

Als u gebruik wilt maken van de mogelijkheid om in termijnen te betalen, zijn er speciale richtlijnen van toepassing. Voor betalen in termijnen heeft de overheid namelijk regels opgesteld die als doel hebben om te voorkomen dat consumenten zich binden aan te zware financiële maandlasten. Bedrijven mogen klanten alleen betaling in termijnen aanbieden als vastgesteld is dat dit in financieel opzicht voor de klant verantwoord is.

Om dit te kunnen bepalen, is inzicht nodig in de zogenaamde vrije bestedingsruimte van de klant. Dit inzicht verkrijgt Mona door vragen te stellen over het gezinsinkomen, woonlasten en eventuele betalingsverplichtingen.

Deze vragen, ook wel de inkomens- en lastentoets genoemd, stellen wij als u voor de eerste keer in termijnen wilt betalen en voor meer dan € 250,- bestelt. Ook als u al eerder gespreid betaald heeft maar de kredietlimiet wilt verhogen, vragen wij u opnieuw naar uw financiële verplichtingen. Wanneer u voor minder dan € 250,- bestelt, hoeft u alleen via een opt-in te bevestigen dat u minimaal het termijnbedrag van € 10,- kunt betalen. Als uit de gegeven antwoorden blijkt dat uw vrije bestedingsruimte onvoldoende is, mogen wij u geen gespreide betaling aanbieden. U kunt dan uiteraard kiezen voor een andere manier van betalen, bijv. via acceptgiro of iDEAL.

Als gebleken is dat uw vrije bestedingsruimte toereikend is en u gaat gespreid betalen, schiet Mona het aankoopbedrag als het ware voor. Vervolgens betaalt u elke maand een bepaald gedeelte van dit bedrag terug, inclusief rente en kosten. In de tabel onderaan deze pagina ziet u exact wat u per maand betaalt en tot welk bedrag u kunt bestellen zonder dat uw maandbedrag hoger wordt.

Iedere maand een rekeningoverzicht
Zodra u heeft gekozen voor gespreid betalen, ontvangt u van ons iedere maand een rekeningoverzicht, waarop staat aangegeven welk totaalbedrag u nog moet betalen en welk bedrag u die maand minimaal dient te betalen. Natuurlijk mag u ook meer dan het minimumbedrag betalen. Of alles ineens. Mona berekent u daarvoor geen extra kosten of boeterente.

Betaling in termijnen

Als u wilt betalen in termijnen, krijgt u vooraf precontractuele informatie en een kredietovereenkomst toegestuurd. Mocht u, na de levering van uw bestelling, toch alles in één keer willen betalen, dan kan dat natuurlijk altijd nog.

Rekenvoorbeeld Betaling in termijnen

Maandtermijn Kreditlimiet 1 Debet rentevoet (JKP) Duur van de overeenkomst 2 Totaal te betalen bedrag Laatste termijn bedrag
10 300 14% 37 365.92 5.92
15 500 14% 59 662.36 7.36
20 600 14% 69 823.54 8.54
30 1000 14% 96 1459.66 9.66

1. Andere limieten, ook tussenliggende, zijn mogelijk. De termijnbedragen worden door Mona bepaald.
2. Looptijd als u niets bijbestelt, iedere maand het minimum maandbedrag betaalt en de debet rentevoet (JKP) niet wijzigt.

Ineens betalen kan natuurlijk ook

Wanneer u hiervoor kiest, kunt u online betalen via iDEAL , PayPal, acceptgiro, creditcard of kiezen voor rembours betaling.

Betalen via iDeal

Bij betalen via iDEAL wordt u online doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaling voor u klaar staat. U kunt dan op de gebruikelijke wijze online betalen.

Betalen via PayPal

Betalen via PayPal
PayPal is een veilige en gemakkelijke manier om online te betalen. Om gebruik te kunnen maken van PayPal opent u gratis een PayPal rekening. Hierna kunt u via uw computer, tablet of smartphone overal en altijd met alleen uw e-mailadres en wachtwoord veilig online betalen.

Betalen per acceptgiro

Als u betaalt per acceptgiro ontvangt u bij uw bestelling een acceptgiro, waarmee u uw bestelling ineens, binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, kunt betalen.

Betalen met creditcard

Mona biedt u de mogelijkheid om online gemakkelijk en veilig met creditcard te betalen. Bij facturatie zal uw creditcardrekening worden belast met het bedrag van de bestelling. Uw persoonlijke gegevens (adres, klantnummer, bestelgegevens etc) worden bij ons uit alle formulieren door midddel van de zogenaamde  SSL-techniek (Secure Locket Layer) gecodeerd overgedragen. Daarmee zijn de gegevens beveiligd tegen toegang van onbevoegden. Meer informatie over ons SSL- certificaat vindt u onder ' Veiligheid en privacy ' . Wanneer u uw online bestelling met creditcard wilt betalen, kiest u tijdens het bestelproces voor ' Betalen met creditcard 'en vervolgens de gewenste creditcard. Wij accepteren VISA en MasterCard.
Aan het eind van het bestelproces hebben wij de volgende informatie nodig:
- Kaartsoort
- Kaarthouder
- Creditcardnummer
- Het uit drie cijfers bestaande controlegetal dat u op de achterkant van de creditcard vindt
- De vervaldatum van de creditcard.

Betalen onder rembours

Bij rembours betaling betaalt u de bestelling contant aan de bezorger wanneer deze de bestelling bij u aflevert. De kosten voor deze betaalwijze bedragen € 5,-.